Fabelis

Direktlänk till inlägg 15 januari 2012

fyra på morgonen

Av Fabelis - 15 januari 2012 14:21


hej hej sötnosar :)


mysig kväll igår, sarah,smoothi o sedan film me la familja luuuv! kom isängen vid fyra på morgonen... lite ångest, för jag bad mamma väcka mej vid nio-tio så att jag kommer upp tidigare o lägger mej snabbare idag.... lite trött men men....


har varit igång hela morgonen... har städat på mitt rum, badat, ansiktsmask,hårinpackning,fixat till naglarna o.s.v nu sitter jag på sängen o kollar på tv... e lite lack för att jag inte kan mobil blogga.. :S o kan inte sätta upp någon bild... förstår itne varför det ska vara såhär ... ajja jag tänkte skriva nått från cosmopolitan :



Din att INTE göralista i karriären:



1. SÄGA FÖR MYCKET- Det blev lite väl många drinkar kvällen före och du är både lätt spyfärdig och orolig i magen. För att inte tala om den där killen ( vad hette han nu igen ? ) som förmodligen ligger kvar i din säng. Men dina kolleger behöver inte veta det, speciellt inte din chef. Ta snacker på AW-n med tjejgänget i stället.



2. ÖVERSJÄLVFÖRSVARA- Det var inte du som tabbade din utan Beatrice på ekonomiavdelningen som slarvade bort de där papperen. Det år vad du vill säga till chefen i alla fall. Fokusera på att lösa problemet i stället. Det lönar sig.



3. JOBB-HOPPA- I alla fall inte '' bara för att ''. Idag, när många byter jobb ofta, är det lätt att känna sig tråkig om man varit på samma arbetsplats i mer än ett år. Men trivs du finns det ingen anledning att byta.Tvärtom De flesta arbetsgivare uppskattar ( och premierar ) trogna anställda. Dessutom blir du stjärnan på kontoret med din erfarenhet!



4. SÄGA '' JAG ÄR ÖVERKVALIFICERAD'' - Även om det stämmer, kom ihåg att du blev erbjuden det här jobbet och att du sa ja. Och dina kollegor som gör samma jobb kan bli stötta. Plus, handling säger mer än ord, så om du är överkvalificerad kommer din chef att märka det genom dina prestationer.



5. LETA NYTT JOBB MED FEL MEJL- Trivs du inte på jobbet är det klart att du ska söka nytt,skicka CV-n och gå på intervjuer. Men att svara på jobbannonser från din kontorsdator och jobbmejl är ett stort no-no. Får chefen eller personalavdelningen reda på det finns risken att du står utan jobb- innan någon av de där Cv-utskicken gett resultat.



6. SÄGA JA TILL ALLT- Jobba över idag igen? Visst, du fixar det.Komma till kontoret en lördag morgon? Inga problem. Hämta chefens kostym på kemtvätten? Redan gjort. Men det är faktiskt inte alltid en fördel att säga ja. Lär du dig att säga ifrån får du inte bara mer respekt utan tid och lraft till det du vill göra.



7. INLED MED '' SÄG INTE ATT JAG SA DET,MEN...''- Innan du svdlutar en mening som börjar så, stanna upp ett tag och föreställ dig att alla på kontoret får veta det du snart ska säga-och att det var du som sa det. Om du kan stå för det- avsluta meningen. Annars,knip igen. Speciellt om du tänkt mejla eller pränta ner det i skrift.



8. BE OM LÖNEHÖJNING...IGEN- Att löneförhandla är obligatoriskt, men tjatar du om det för ofta kan chefen tappa förtroendet för dig. Hur kan du motivera att du ska ha mer pengar? Har du tagit på dig nya projekt,fått mer ansvar?En löneförhandling per år brukar vara normen.



9. DYKA UPP NÄR DU ÄR SJUK- Du står inte ut med tanken på att vara en svikare,så du dyker upp på jobbet snörvlande och rödnäst, stolt över din starka vilja. Men du riskerar inte bara att smitta ner hela kontoret, utan även att bli ännu sjukare och tvingas missa ännu mer jobb.



10. SKYLLA PÅ BUSSEN- Det är lätta utvägen,vi vet. Men att lägga ansvaret på chefen är itne alltid det säkraste kortet för att hålla god min. Oftast har du inte all information som chefen har för att kunna bedöma varför hon/han handlar som hon/han gör.




MEN DET HÄRA KAN DU SÄTTA PÅ DIN ATT GÖRA-LISTA:



LÅT DEN DU ÄR LYSA IGENOM- Undvik att klä dig i en stiff jobbkostym som inte är du och dölj inte din knäppa humor. Alla dina egenskaper-bra som dåliga-är vad som gör just dig unik och därmed också vad som får dig att stå ut i mängden och vara konkurrenskraftig. För att inte glömma faktumet att du själv mår mycket bättre av att kunna slappna av och vara 100 procent du ( vilket med största sannolikhet kommer att få din att prestera ännu bättre).



SURFA IN PÅ FACEBOOK- Ibland behöver hjärnan vila från exceluträkningar och månadsrapporter.Om du tar några minipauser under dagen och fikar med kollegerna eller läser favvobloggen,rensar du tankarna och kan komma tillbaka och se på dina arbetsuppgifter med nya ögon. Resultat: Du löser det dära problemet du klurat på i flera timmar,eller hittar smartare sätt att effektivisera ditt arbete ytterligare.



AGERA SOM EN COWGIRL- En härlig hemlighet: Det går inte att misslyckas i karriären. Visst,ibland kan du göra en tabbe på jobbet eller råka ut för en karriärkris. Men, det kommer alltid nya chanser och möjligheter så länge du håller ögonen öppna-och vågar hoppa upp i sadeln och försöka igen. Så klandra inte dig själv för att du spillde kaffe över chefens viktiga papper,eller fick tunghäfta på undmötet. Säg '' oops det blev fel'' och ta nya tag nästa dag.


 


såå... nu fick jag ner det :) tog tid men jag e nöjd hehe nu ska jag fixa till mitt hår o slänga på lite smink o sedan ut pussar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fabelis - 21 september 2016 10:53

Ny vlogg uppe 😁 Vlogg vecka 👌🏼 vad tycker ni ?  ...

Av Fabelis - 8 september 2016 22:17

  Ni har väl inte missat min GIVEAWAY som jag har på min andra blogg ?    direkt länk -> http://nouw.com/fabelis/giveaway-september-26806260 ...

Av Fabelis - 15 juli 2016 23:56

Ni har väl inte missat att denna bloggen har stått still HUR LÄNGGE SOM HELLST? Jag har en annan blogg nu och så har jag en omröstning just nu Så in och kolla  http://nouw.com/fabelis ...

Av Fabelis - 26 september 2015 19:41

        tänkte bara tipsa om min tävling på min nya blogg LUSH PRODUKT LIGGER I POTTEN :D Vae med här :        http://mrsmadde.com/2015/09/26/espresso-houselushtavling/ ...

Av Fabelis - 25 mars 2015 20:32

VÄLKOMMEN OCH TÄVLA :D UTSER 3 VINNARE   http://mrsmadde.com/2015/03/25/beauty-box-tavling-3-vinnare/ ...

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards