Fabelis

Alla inlägg under maj 2012

Av Fabelis - 25 maj 2012 21:28

SÅ JÄKLA ARG JAG E!!!

man kan inte lämna ut någons packet till någon annan! jäkla idoter!!!


mitt packet hämtades ut idag vid 10 tiden tydligen :S

jag fattar inte så imorr ska jag dit o kolla kamran...

vem skulle kunna hämta ut mitt packet :S

så jävla arg jag e ! OOOHH

Av Fabelis - 25 maj 2012 19:00

sååå nu hoppas jag att ni är nöjda med dagens uppdatering :)

nu har jag tvättat klart, o allt har ÄNTLIGEN torkat :D


killen e på jobb så jag ska nog ta en runda till mamma sitta där en stund sedan ska jag hem igen...

får hoppas att mitt paket me mina super fina skor har kommit :D


får se om jag kommer in ikväll... gör jag inte de så kommer jag mmsa in bild på skorna :D ( om dom har kommit )


ikväll ska vi nog ner o ta nått att dricka... får se om han har lust.... o om jag har lust :P hehe

men om jag inte kommer in ikväll så hörs vi imorr 

pussar


Av Fabelis - 25 maj 2012 18:30

Jag vill gratta alla mammor, ni är bäst!
Och vad passar då bättre än att du firar din egen mor

( eller någon annan mamma du gillar ) med en fika som heter duga?
Här är succérecepten.

Lyxa till det.

Bor du hemma eller ska du besöka lilla mamma?
Lyxa till det och bjud henne på kaffe på sängen!
Köp en bukett med hennes favoritblommor,duka en bricka med finporslin och överraska den viktigaste kvinnan i ditt liv!
DET ÄR HON VÄRD!

PPPSSSTTT! Baka scones och servera med marmelad, sylt och vispa cream cheese om hon är typen som inte gillar sötsaker till frukost.


till modemamman
CHOKLADBROWNIES MED FETAOST

En annorlunda kombination,oerfekt för storstadsmammornas vuxna smak

Ingredienser:
12personer
150g mörk choklad ( 70 % kakaohalt )
125g fetaost
75g rumstempererat smör
½ dl socker
2 ägg
1 ½ dl mjöl
hallon


Gör så här :
Sätt ugnen på 175 grader.
Smält chokladen försiktigt i mikron eller vattenbad.
Smula fetaosten i en burk och rör den mjuk med elvisp.
Rör ner smöret lite i taget i osten.
Rör i sockret.
Vistpa ett ägg i taget,rör i chokladen och sikta ner mjöl.
Fördela smeten i muffinsformar.
Tryck ner några hallon i varje form.
Grädda bakelserna i mitten av ugnen i ca 15 minuter.
Brownisarna får gärna vara kladdiga!
Låt dem svalna något innan servering


Bor du långt bort?
Om din mamma befinner sej på 800 km avstånd kan det vara svårt att servera henne hemmagjorda bakverk.
Skicka istället ett kort och skriv ner precis hur mycket hon betyder för dej. Och glöm inte att ringa och gratulera på Mors dag!


till friluftsmamman
BLÅBÄRSMUFFINS MED VIT CHOKLAD

Blåbär och vit choklad är en underbar kombination perfekt om din mamma inte är så förtjust i choklad men älskar att plocka bär.

Ingredienser
6-8 stora muffins
3 ½ dl vaniljyoghurt
2 ägg
2 ½ dl socker
2 ½ dl neutral matolja
6 ½ dl mjöl
5 tsk bakpulver.
FYLLNING:
2 dl frysta blåbär
150 g vit choklar.


Gör så här :
Sätt ugnen på 150 grader.
Blanda försiktigt ihop yoghurten,ägg,socker och olja.
Blanda de torra ingredienserna i en bunke och vänd ner dom i smeten.
Hacka den vita chokladen.
Rör ner blåbären och chokladhacket.
Fördela smeten i stora muffinsformar och grädda i 30 minuter.


till bullmamman
KLASSISK RABARBERPAJ
Mammor älskar rabarber och den här pajen är en svensk klassiker som hör försommaren till.
Servera med vaniljsås eller en klick glass.


Ingredienser
4-6 portioner
500g rabarder
½ msk potatismjöl
1 tsk malen kanel
4 msk strösocker
2 ½ dl Kelda vaniljsås eller klassisk vaniljgräddglass.

Deg:
1 ½ dl havregryn
1 ½ dl vetemjöl
½ dl strösocker
125 g kallt smör


Gör så här:
Sätt ugnen på 225 grader.
Skär rabarberna i skivor.
Blanda den med patatismjöl,kanel och socker i en ungssäker form.
Blanda havregryn,vetemjöl och socker i en bunke.
Lägg i smöret,skuret i bitar,och arbeta ihop till en smulig deg.
Fördela degen över rabarben och grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter.
Servera med lättvispad vaniljsås.

Av Fabelis - 25 maj 2012 17:00

Hemligheten bakom ett långvarigt förhållande?

del 2


6. Lyxdag mitt i veckan
Boka in en vardagsnatt på ert drömhotell och sjukskriv er dagen efter...
Vardagslyx och garanterad busig stämningshöjare!
Hotelspecials.se  kan ni hitta designhotell, herrgårdar,spahotell- eller vad som faller er i smaken-i en stad nära er.


7. Lär er fraser på nya språk
Romantiska fraser blir hetare om ni säger dem på till exempel spanska ( Tomame ahora! = Ta mej nu! )
italienska ( Sei tutto per me = Du är allt för mej )
eller franska ( Mon aoeur = Mitt hjärta).


8. Kommunicera utan ord
Skaffa er ett eget kroppsspråk med små signaler som bara ni förstår.
Lär er varandras personliga tecken för att ni vill ha hjälp komma ur ett dödstrist samtal på en fest, behöver tröstas utan att prata eller bara vill visa att ni älskar varandra.


9. Bjud in till supper club

Samla ihop ett gäng av människor som ni inte brukar hänga med och bjud på en trerättersmiddag.
Ha ett bestämt tema och låt sedan uppgiften gå vidare till nästa person.
När alla par har bjudit på sin tolkning av temat röstar ni om vem som har gjort bäst.


10. Skapa något ihop

Kärlek triggar i gång kreativiteten, så låt era känslor anta en fysisk form geno att skapa något tillsammans.
Måla en tavla, spela in en komisk kortfilm eller skulptera ihop hemmets ståtligaste dekoration!

Av Fabelis - 25 maj 2012 15:43

Hemligheten bakom ett långvarigt förhållande?

del 1



1. Bli miljonärer på en dag

Klä upp er i era finaste outfits, är en alldeles för dyr lunch på ett lyxhak,provkör en sportbil ni båda sukar efter och gå på en visning av stans snyggaste vindsvåningar.
Även om ni inte är snuskigt rika ( ÄN ) kan det alltid kittla lite barnsligt i magen att få låtsas...
Och att få drömma ihop.


2.Laga en afrodisiaka-efterätt
Doften av pumpa kan öka blodtillströmningen till din killes nedre regioner med 40 procent.
Inte illa!
Något lättare än att baka en pumpapaj är det här:
Koka upp marsánsås och mixa med färsk eller konserverad pumpa.
Blanda i en kryddmix av muskot,ingefära,kanel och kryddpeppar.
Låt stelna i kylen.


3.Romantisk dejt för fyra
Bjud hem ett annat par på vin-och chokladprovning.
Köp var sin flaska rödvin och en låda praliner som ni gillar, smaka er sedan fram till era favoritkombinationer!


4. Äg karaokekvällen
Välj duetter som impar på den stora publiken.
Sopa banan med konkurrenterna genom att öva in de här låtarna tillsammans:
- Don't go breaking my heart ( Elton John och Kiki Dee )
-You're the one that I want ( Olivia Newton-John Och John Travolta )
-The time of my life ( Bill Medley och Jennifer Warnes )

5.Utmana i en femkamp
Utmana varandra på närmaste nöjesfält eller ställe som har aktiviteter att tävla i ,
till exempel brottning i sumodräkter, gokart eller vem som klarar av en tur på rodeotjuren längst.

Av Fabelis - 25 maj 2012 15:26

de två t-shirtsen jag fick me mej hem iförrigår 

 
Av Fabelis - 25 maj 2012 14:33

WWWIIHHOO!!!

MITT INTERNET FUNKAR IGEN :D:D

super glad :D

just nu e jag hemma o tvättar...

hans tvättstuga e sjukt jobbig, finns inget torkskåp utan ett torkrum så det tar EVIGHETER att tvätten ska torka! oohh

ajja

annars så går allt bra :)


igår var förrigår var vi i stan o jag fick me mej två t-shirtar:)

mmsar in bilden på dom sen :)


men men måste ner nu

pussar

Av Fabelis - 25 maj 2012 00:11

alltid gott med vattenmelon . Mummssiiggtt värre !! 

 

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards