Fabelis

Alla inlägg under juli 2012

Av Fabelis - 6 juli 2012 10:00

1. Fixa en ofarlig bränna

En brun utan sol som blir bäst i test mest hela tiden.
Den minskar risken för eksem och annar otyg solen kan ställa till med.
L'Oréal Sublime bronze tinted self-tanning gel ca.170 kr


2. Pigga upp fossingarna
Gör dina fossingar redo för flipflops och sandaler genom att ladda en balja med ljummet vatten och ett forsalt som rengör på djupet.
Det ger dina tassar nytt liv i sommarvärmen.
 CCS fotbadsalt ca 40 kr


3. Låt kroppen skimra av guld

Ger ett pärlemorskimmer till hårtoppar, kinder,dekolletage,axlar,armar och ben
tar din bränna till oanade höjder.
Nuxe Huile prodigieuse gold, ca 390 kr


4. Färgglada naglar
I Exxies sommarkollektion finns det här lätt skimmrande orange lacket.
Passar utmärkt på solbrända händer och fötter i sommar.
 Essie nagellack i färgen '' Braziliant'' ca 150 kr


5. Sommar i duschen
Kickstarta dagen med '' The body shops '' serie duschcremer som frestar med dofter som rosmarin och fikon, aprikos och basilika, päron och citrongräs 
Earth lovers shower gel ca 90 kr


6. Gör en egen skrubb...
Solbrännan blir snyggare om du skrubbar bort gamla döda hudceller innan du lägger dej i solstolen.
Testa att blanda en egen:
Ta 2 dl råsocker
1 dl mandel-eller olivolja
och ½ dl rivna mandlar och skrubba dej sen slät.
Lätt som en plätt.
( Förutsatt att du inte är nötallergiker.)


7. ... Eller köp en färdig skrubb
Om du inte alls har någon lust att koka ihop egen skönhetsrecept har '' The body shop ''
ett gäng härliga skrubbcremer.
Sweet lemon body scrub  ca 190 kr, innehåller fuktighetsbevarande citronkärneolja och cirtonskal som funkar utmärkt för torr till normal hy


     

Av Fabelis - 6 juli 2012 08:04

Tod denna bilden igår, på kvällen på balkongen,

syns inte jätte bra....

 

Hon ser super arg ut hahaha iallafall...

så hära ser det ut just nu här i Malmö

 

Regnnar o blåser... sjukt glad att jag inte gick ut och jogga :P hehe hade varit jätte blöt nu haha

pussar

Av Fabelis - 6 juli 2012 06:47

God morgon sötnosar!

Vaknade för inte så länge sedan, sitter på balkongen och dricker mitt kaffe,

Verkar som att det ska bli katastrof väder idag.


Just nu är det kallt, det blåset och det är grått ute...



Jag skrev här om dagen att jag nog har åkt på en förkylning...

Helt ärligt, så vet jag inte vad det är...

ena dagen har jag jätte ont i halsen, och andra dagen är allt ok.

Ena dagen är jag helt täppt i näsan, och andra dagen är allt ok

o.s.v


och idag är just den dära '' ena dagen'' då jag mår piss....

sååå idag skippar jag jogging rundan....

lika bra, när jag ändå mår som jag gör....


Idag är det fredag och fär många beyder det PPAARRRRTTYYY

men för mej... Tvättdag :P

Som vanligt på fredagar så ska jag börja tvätta, sedan fortsätter mamma:)


Idag ska jag uppdatera '' Du,du.du '' kategorin,

under tiden jag springer upp och ner i trappan hehe


men men  detta var allt från mej för just nu

pussar

 


Av Fabelis - 5 juli 2012 13:54

Ssåå...

nu har jag joggat klart, har duschat o nu ska jag bara fixa mitt hår o slänga på lite spackel.

Sedan ska jag iväg o träffa mamma :)


Ska nog börja uppdaterar de andra två kategorierna igen...

Många har skickat mail till mej och bett mej att jag ska göra de...


Är det något speciellt ni vill läsa om här på bloggen

så är det bara att säga till :)


pussar

Av Fabelis - 5 juli 2012 11:47

Hej Hej mina sötnosar!


Sorry att jag inte kom in igår... men jag var jätte trött efter rundan i stan med mamma...

Men jag har satt upp vinnaren av goodiebagen nu,

Vet att det var det ni ville veta ...


Iallafall...

Jag sitter på balkongen just nu och njuter i solen av mitt kaffe :)


det jag fick med mej igår :



 

Bak :

 

Gina tricot 99;-

 

Bak

 

Gina tricot 99;-


 

Bak

 

Vero moda 179;-

 

Bak

 

Vero moda 179;-


zzuuu,

det var det jag fick med mej igår :)

nice ellerhur?


Idag har jag inga stora planer... inte vad jag vet än....

Jo träffa mamma ( som vanligt )


Och så ska jag ut o jogga lite strax....

för att jag vaknade inte så länge sedan....


Jag har verkligen sovit ut idag :) hihi


Men men det var nog allt från mej för nu

Pussar



Av Fabelis - 5 juli 2012 11:38

STORT GRATTIS TILL


CELINE JÖNSSON OLDSTRAND




SKICKA DIN ADRESS TILL MEJ PÅ :

HIGHHEELSLADY@LIVE.SE

SÅ SKA JAG SKICKA TILL GOODIEBAG TILL DEJ !


till alla andra som var med :
håll koll på bloggen, det kommer en till tävling inom de närmste veckorna!





Av Fabelis - 4 juli 2012 18:00

Vinnaren kommer upp klockan

20.00 


Av Fabelis - 4 juli 2012 13:27

muums 

 

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Skapa flashcards