Fabelis

Alla inlägg under september 2012

Av Fabelis - 15 september 2012 15:00

Varför spara på roliga happenings ända till kvällen?
SaturDAY är ditt nya saturday night!



Dagfest
Insporeras av new York-chicsens megahärliga rooftop-parties-de där som börjar vid lunch
och goes on and on and ...
I svensk version bjuder du dina girlies hem till dig och fixar snacks, en massa lekar, paraplydrinkar och grym musik.
Att göra vanliga partygrejer mitt på blanka dagen gör er fnittrigt lyckliga!

Roller derby
Fixa två lag med fem riot girls ( OOOOH YEES ! ) vardera.
Spelet går ut på att håva in poäng genom att tackla sig igenom motståndarnas klunga- på rullskridskor.
Flest poäng vinner,eller var det blåmärken?
Kolla in Theroyalsrd.se för alla detaljer.
Girlfriend-tips : Bli bundies igen och avsluta derbyt med hamburgerhäng.
Milkshake till vinnarna!

Tävla i Songpop
Ingen att gå på pudquiz med?
Ladda ner den roliga appen Songpop, fixa en motståndaren i form av en kompis
eller någon random person på nätet och gissa sedan så snabbt som möjligt vilken låt/artist du hör. Gravt beroendeframkallande!
Alltså seriöst, det är värsta Wordfeud-syndromet på det här.

Flott flanerande
Måla naglarna.
Locka din ponytail perfekt vippig.
Klä upp dig klassiskt preppy i mormorskängor,kappa och handväska.
Möt dina lika chica vänninor ( avtalad outfit såklart! ) och beröm varandras look.
Flanera genom parken.
Gå till varuhus, kanske hittar du en ny parfym?
Fika länge på ett klassiskt café.
ÅÅH, du flotta lördag! :D

Av Fabelis - 15 september 2012 13:30

Mamma håller på att klippa klorna på Misia:)
Hon är så jäkla duktig, sitter fint och stilla :)

Av Fabelis - 15 september 2012 12:26

Pappa gick och handla och kom hem med detta :)
Perfekt till kaffe :)

Av Fabelis - 15 september 2012 11:00

Hej sötsaker!


Jag sitter just nu på balkongen med mamma och dricker kaffe...

vaknade för nån timme sedan... eller prinsen ringde och väckte mej rättare sagt :P hehe


Igår var det inget bra på tv enligt mej så att jag satte på en polsk film och hade mysigt med misia :D hehe
Hon sover ALDRIG hos mej på natten....
Men i natt gjorde hon... hon sov vid mina ben...
Vad har hänt med henne :P ? hehe


Ajja... till filmen mumsade jag på Kebab-chips :P

Åkte till Hemköp med min bror och handla ...


Nu ska jag faktiskt inte göra så mycket, ska bara sitta här och slappa...

Katastrof väder idag med.... samma som igår, fast det blåser ännu mer idag..


men men detta var allt från mej för nu

pussar


   

Av Fabelis - 14 september 2012 16:59

Mellan maskinerna leker jag och mamma på balkongen hehe
Detta har jag gjort på hennes naglar

Av Fabelis - 14 september 2012 14:46

Ni får även en bild på min bror hehe

Av Fabelis - 14 september 2012 12:30



Julia :
i vilken ålder tycker du man ska börja knulla och ligga med killar fick min andra pojkvän på tre år och vi blev tillsammans för två veckor sedan så har du något tips
killarna som du knullar med hur gammla är dom

SVAR:
Hej Julia
Jag kan tyvärr inte säga när du ska ha samlag med någon,
det beror på hur gammal du är, och hur gamal din partner är.
Jag tycker att många ''unga'' tjejer hamnar i sängen lite för tidigt,
jag tycker att man ska vänta tills man är helt säker på sina känslor
för sin partner, och att han kan besvara dom likadant.



Cornelia:
Jag älskar att shoppa på hösten, vilken årstid blir du mest shoppingsugen? :)


SVAR
Hej Cornelia
Vilken årstid jag blir mest shoppingsugen?
Det är nog på sommaren, eller våren.
Eller nää, jag vet inte riktigt,
det är lite olika...

 

 

 

Hanna B:
Jag skulle vilja använda en dildo tilsammans med min kille men vet inte riktigt hur jag ska ta upp det.Tänk om han tar illa upp ?


SVAR:
Hej Hanna B
Det beror ju helt på hur han är som person.
Om ni inte pratar om sex så öppet annars så kan du kanske låta denna frågan vara uppe på dataskärmen så han ser den.
Kanske kan du ta upp det i förbifarten, med detta som referens?
Andra kanske skulle göra det mer som en överaskning.
En del kanske skulle köpa den, slå en rosett om den och lägga den på kudden.
En vibrator kan ju faktiskt både killar och tjejer få njutning av.
Men om han verkligen inte vill och säger nej så får du väl använda den när du är ensam :P



Malin:
Jag har hört att killar använder ordet ''Lyxrunka''.
Vad innebär det egentligen


SVAR:
Hej Malin
Så vitt jag vet så betyder det att onanera med kondom.
Själva ''lyxen'' består i att killen lägger en klick glidmedel i kondomen så det glider lite bättre.
Sedan tycker många killar att bättre att onanera med kondom för att de slipper kladd och
kan hålla på lite längre.



fluffmagen:
Jag gör ungefär 30 situps varje dag och börjar få lite magmuskler.
Mitt mål är magrutor men jag får bara de övre,hur ska jag göra för att få de nedre också?
Finns det någon bättre övning än situps?


SVAR
Hej
Det är en myt att det skulle finnas övre eller nedre magmuskler.
När du gör magövningar så tränar du hela magmusklen,
även om det inte känns så.
Men det är bra att variera övningarna så testa den här :

Ligg på rygg på golvet, lyft benen tills du har 90 grader vinkel i höften.
Se till att korsryggen har kontakt med golver hela tiden.
Sänk ena benet sakta framåt tills hälen nuddar golvet,
lyft sakta igen.
Byt ben.
Så småningom sänker du båda benen samtidigt.
Glöm inte att pressa korsryggen mot golvet bara :)

Felicia:
Vad ger mest volym, sprej eller mousse?


SVAR
Hej Felicia
Det finns många bra volymgivare, be din frisör rekommendera en som passar just din hårkvalitet och klippning.
De nya volympudren är super för att få volym och ger bra grepp i håret.
Gelesprej, en fön och rundborste är en bra kombination som ger hållbar hårvolym.

Flippa
Kan du inte ha en ny kattegori ? Kanske träning och hälsa?

SVAR:
Hej Flippa
Jo, det kan jag väl börja den, har tänkt på det ett tag nu :)

Michelle:
Varför har du det bloggnamner?


SVAR:
Hej Michelle
För att jag älskar High heels.
Verkligen älskar :D


Jennie:
När ska du ha en till tävling?

SVAR:
Hej Jennie
Jag ska ha en till tväling inom kort.


Anny:
Varför skriver du inte mer om din kille eller '' prinsen '' som du kallar honom?
är det slut mellan er eller


SVAR:
Hej Anny
Nej det är inte slut mellan oss, kärleken växer på avstånd.
Han är just nu utomlands och jobbar, och kommer på besök så ofta han kan :)


 

Av Fabelis - 14 september 2012 11:09

Sitter på balkongen just nu och dricker te :P
Inget kaffe för mej just nu, ont i halsen och då smakar kaffet piss...


Jag ska faktiskt snart ta och börja svara på lite frågor från igår...
:)


Efter det ska jag ta och börja städa här hemma så att det är rent när mamma kommer hem :)

hihi ,snäll dotter hon har eller hur :P

hehe


Men men detta var allt från mej för nu

pussar

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Skapa flashcards