Fabelis

Alla inlägg under oktober 2012

Av Fabelis - 24 oktober 2012 11:26

God morgon sötsaker

Jag siter på balkongen med min kaffe kopp och är gansk pigg :)
Vaknade för nån timme sedan och har bara legat i sängen och funderat
 lite på allt möjligt :P

Ibland är det å skönt att bara ligga kvar och inte göra något :P
Självklar så hoppade Gizmo på mej och ville pussa ihjäl mej :P hehe


Det var min mrgon :P hur var er morgon?


Jag ska hjälpa pappa med en sak nu så att jag kommer in senare :)


Pussar


Av Fabelis - 23 oktober 2012 20:22

Av Fabelis - 23 oktober 2012 15:42


En härlig fruktfrossa är en välbehövd vitaminbomb så här års. Med rätt ingredienser i fruktsalladen kan du dessutom räkna med en snävare midja på sikt!


Jordgubbar är toppen i en figurtrimmande fruktsallad

Att frukt och grönt är bra för hälsan är knappast någon nyhet. Men det finns innehåll i fruktskålen värd lite extra uppmärksamhet. Där gömmer sig nämligen genvägar till smalare midja och platt mage!

Här är alla ingredienser för ett fruktkalas med både midjemått och smakupplevelse i fokus:

Bananer

Bananer innehåller kalium, ett mineral som motverkar att kroppen binder onödig vätska. Mineralet absorberas av muskelcellerna, som då binder vätska i musklerna istället. Resultatet blir en slimmad siluett med större muskler ? något som personer som tävlar i bodybuilding och fitness utnyttjar strax innan tävling.

Blåbär

Blåbär är naturligt rika på polyfenoler, antioxidanter som enligt en studie vid Texas Woman?s University motverkar bildandet av fettceller i kroppen. De blå bären håller också blodsockret i schack, och stabila insulinnivåer har en positiv inverkan på vikten.

Grapefrukt

När personer fick äta en halv grapefrukt dagligen tappade de 1,8 kilo på 12 veckor ? utan att de ändrade sin kost i övrigt. Det hävdar forskare vid Louisana State University, och menar att frukten hindrar kroppen från att ta upp både fett och kolhydrater från maten.

Jordgubbar

Jordgubbar är inte bara en fest för smaklökarna, de härliga bären har fler egenskaper än så. Enligt norska sajten kk.no kan jordgubbar dämpa aptiten och öka förbränningen. De kan enligt samma källa också bidra till viktnedgång genom att stabilisera blodsockerkurvan och minska risken för sötsug.

Hallon

Hallon ger mycket smak och har ett naturligt lågt GI-värde. De kan dessutom öka fettförbränningen med hela 30 procent under ett träningspass, visar en rapport från universitetet i Arizona. En näve, cirka 100 gram, räcker för att frisättningen av fett från kroppens fettceller ska aktiveras fullt ut.

Av Fabelis - 23 oktober 2012 12:13

Har dammsugat hela lägenheten, ätit en macka och varit ute med Gizmo :)

Av Fabelis - 23 oktober 2012 09:44

God morgon sötsaker

Sorry för igår men jag var så trött hela dagen att jag orkade inte göra någonting ...

la i princis hela dagen i sängen...


Igår var jag ju i vårdcentralen för att kolla vad det är med min mage, lever eller vad det nu är...

och jag fick mitt svar...

magkatarr


sa till att jag har surauppstötningar och halsbränna och att det gör så jäkla ont ...

fick dessa tabletter...

 


och blir det inte bättre på en vecka så ska jag gå dit igen...

Jag måste även äta frukost direkt när jag vaknar på morogon, sedan ta en tablett...

sedan dricka kaffe, mycket svagt kaffe:P

får inte äta stark mat, fettig mat, ja, inget som skulle kunna göra min mage irriterad :P

och så måste jag minska på cigaretterna sa hon med :P

och inget stressande! :p


iallafall efter att jag var i vårdcentralen körde pappa mej till arbetsförmedlingen och till infoteket...

Gjorde ansökan till skolan som börjar i Januari :D WWIIIHHOOO :D


nu är det bara att hålla tummarna att jag kommer in :D


nu sitter jag på balkongen och dricker mitt svaga kaffe :/ smakar inte så himla gott.. men men...

finns inget jag kan göra...


Idag ska jag inte göra ett smack :D ska bara sitta hemma  och lata mej :P

men men detta var allt från mej för nu

Pussar


Av Fabelis - 22 oktober 2012 07:18

God morgon sötsaker
Jag sitter på balkongen och dricker kaffe...
Kallt som fan!

Men men jag ska till vårdcentral strax för att kolla varför jag har så ont i magen och levern
Sedan ska jag till arbetsförmedlingen om jag hinner :p

Men men detta var allt från mej för nu
Pussar

Av Fabelis - 21 oktober 2012 10:55

God morgon sötsaker


Igår somnade jag vid halv tio, och vaknade för en timme sedan typ :P

Skönt att sova ut :)

Jag sitter iallafall på balkongen just nu och dricker kaffe och äter kaka :) Muums!


 


Idag är det söndag och det betyder att min bror och hans fru kommer hit på middag :)

Sedan får vi se vad som händer :P

detta var allt från mej för nu

pussar

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards