Fabelis

Alla inlägg under februari 2013

Av Fabelis - 18 februari 2013 05:17

Sitter på balkongen och drömmer om min sköna varma säng...
Ooh vill onte vill inte VILL INTE gå ut i denna kylan :(

Av Fabelis - 17 februari 2013 14:00

Igår var jag sjukt sugen på kladdkaka...

så jag bad pappa gå och handla sedan var det bara att sätta igång,

Sjukt god och kladdig :D som en Riktig kladdkaka ska vara :D MUUMMSSiiiGGT VÄRRE!


Jag gjorde dubbel sats, mycket godare då :P
Här är iallafall ingrediensena och steg för steg för en enkel sats:)


Ingredienser


2 ägg
2,5 dl Socker
4 msk kakao
2 tsk vanliljsocker

100 g smör

1 dl mjöl

½ tsk salt



Steg för steg


1. Sätt ugnen på 175 grader


2. Smält smör i en kastrull

 


3. Vispa ägg och socker tills det blir poröst

   


4. Blanda samman resten av ingrediensena, OBS! Blanda försiktigt annars blir smeten luftig och kladdkakan torr.
   


5. Häll ner smeten i en form
 


6. Grädda i 15-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha


 


7. Låt svalna och servera med grädde eller glass


 

 


Sjukt gott:D




Av Fabelis - 17 februari 2013 11:47

hej hej sötsaker,

som ni kanske har närkt så har jag inte uppdaterat men det är för att jag tog lite ledigt haha


Fredag :

Jobb och skola ...

Var sjukt trött när jag kom hem...

Åkte och hämtade paket :D

Från Yves Rocher
 

 


Body lotion Riche Créme Omega 3 6 9  till mej och en kräm Riche Créme med 30 Exklusiva oljor  till mamma

  

Fotpeeling och Välgörande Fotcréme

 

Orientalisk mini peeling och  Mini arganbalsam

 


Och så lite annat smått :)


Idag är det söndag, och jag ska inte göra ett smack idag :P
ska bara ligga och lata mej, för att imorgon är det jobb och skola...


men men detta var allt från mej för nu

Pussat

Av Fabelis - 14 februari 2013 05:27

Av Fabelis - 12 februari 2013 20:24

God kväll
Och sorry att jag inte har loggat in men jag är så jäkla trött, ni anar inte...

På jobbet går det bra fast jag mår som jag mår... Och imorgon är det både jobb och skola... Oooh men men måste man så måste man...

Får känna efter hur jag mår imorgon...
Men måste nog skita i hur jag mår, måste gå...

Iallafall idag fick vi semlor på jubb :p
Gott men kanske lite för mycket av det goda...
Jag älskar mandelmassan inuti men grädden är jag inte så jäkla glad för
Men men

Jag ska kolla på min nya älsklings serie på polsk kanal sedan ska jag Nanna :)

Av Fabelis - 12 februari 2013 05:10

Morgon

Sitter på balkongen och har ångest för att jag har gått upp ...
Vill inte!!! Men måste

Mår piss idag med,
Var på vårdcentralen igår pappa hämtade mej vid tolv, var tvungen att skippa skolan....
Det är sjukt att det ska ta över en timme att vänta på att träffa en sköterska!!!
Och sedan över en haöv timme på att dom ska ta blodprov!
Sjukt!

Jag har iallafall nått jäkla virus och borde ligga hemma och vila ut mej
Men kan inte...
Idag efter jobb har jag ingen skola så det är ju bra men imorgon
Ooh, vill inte ens tänka på det

Av Fabelis - 11 februari 2013 04:51

God morgon sötnosar
Har ni sovit gott?
Det har inte jag gjort, längesedan jag hade en sådan dålig natt...
Vaknade vid ett sedan två och så klockan tre och så fyra med...
Fattar inte!
Jag är sjukt trött, ni anar inte
Jag hoppar verkligen att det släpper lite snart för att annars kommer denna dagen vara sjjjukkt lååååång

Av Fabelis - 10 februari 2013 22:19

Så skönt
Klockan är tio och jag ligger i sängen och ska sova snart :)

Det har varit en mysig dag idag:)
Middag och så har jag Artur och Ania kollar på film på mitt rum :) mys!

Som sagt så ligger jag i sängen och ska läsa lite sedan sova...
Planen för imorgon :
4.30 vakna
5.30 ta bussen
6-12 jobb
12.50 -14.30 skolan
15 - vårdcentralen
17.30-19.30 skolan

Måste till vårdcentralen imorgon och kolla vad det är med mej, om det är någon bakterie, virus eller vanlig förkylning....
Lika bra att få rätt tabletter från början:)

Får se om jag har tid att ligga in under dagen annars höres vi senare på kvällen :)
Pussar

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards