Fabelis

Direktlänk till inlägg 21 maj 2012

6 myter om 6 del 2

Av Fabelis - 21 maj 2012 18:45


VISSA ÄR DÅLIGA I SÄNGEN.
Det går inte att vara bra eller dålig  när det gäller sex.
Däremot kan man säga att det finns bra eller dåligt sex.
Det som då skulle klassas som '' dåligt'' sex har inget med dej som partner att göra
-Det handlar bara om hur bra samsplet och kommunikationen mellan dej och din partner är.
Inte om hur akrobatisk du är mellan lakanen.
Känner du att du är bristfällig i sängen är det förmodligen för att du har dåliga erfarenheter av sex och att det inte har funkat med den som du har varit med.
Tricket är att först och främst slappna av, släppa hjärnspökena och dina hämningar.
En bra början kan vara att du och din partner berättar för varandra  om hur ni gillar att bli tillfredsställda.
-Teknik och liknande är sådant som du förstås kan utvekla, men det viktigaste med samspelet är att personkemin funkar med den du är med.
Ingenting blir så bra eller så njutbart som när du upplever sex med någon som du tycker om och är attraherad av.
Prova dej fram för att se vad som gör dej upphetsad.


OM KILLEN INTE KOMMER SÅ HAR HAN INTE NJUTIT.
Män förutsätts bli upphetsade på nolltid och komma snabbt som blixten, medans kvinnor sägt vara mer som ett avancerat pussel och ha svårt att finna njutning.
Och om han inte kommer så har han tyckt att sexet har varit misslyckat... eller?
-En man kan få en orgasmupplevelse utan att faktiskt komma.
Njutningen av att vara upphetsad,ha sex eller att vara nära någon annan är en lika stor del av tillfredsställelsen som att få orgasm,för en man.
Det blir ofta en stor press och fokus på att mannen ska kommer.
Men vissa män vill inte komma.
-Det finns män som har tränat upp förmågan att inte komma under sex,
för att de helt enkelt gillar samlad utan att få utlösning.
De kan ha fått den fysiska förmågan att inte komma för att de inte vill vli fäder.
Med andra ord, han kan ha njutit minst lika mycket även om han inte nått den typiska klimax.



 
 
Ingen bild

hon som inte ville säga

23 maj 2012 15:11

hejhej,
jag är hon som du hjälpte till förut :)
jag pratade med honom men insåg snabbt att han inte var samma kille.
och var taskig med mina vänner óch väldigt jobbig skrikig..
en vecka efter åkte vi på klassresa (HAN VAR INTE MED)
Men hela min klass, en kille i min klass , vi började kolla på varandra , vi var ute och gick snackade du vet , men efter vi kom hem skrev vi sms óch träffades på skolan och så, och vi är tillsammans nu och jag älskar honom ¨sjukt mycket, vi pratar på skolan och skrattar med våra andra vänner med men så här vi är typ blyga att kramas och sånt, men vi skrev ju på sms att vi skulle det men ingenting hände , HUR SKA JAG GÖRA FÖRATT FÅ KRAM /hålla hand / PUSS när båda vill men ingen vågar liksom ta första "steget"
tacksam för svar , kram !

Fabelis

25 maj 2012 14:33

hej hej :)
kul att du har hört av dej :)
o bra att du har hittat en annan... men...
jag vill bara säga dej en sak.... att älska är ett stort/starkt ord...
när jag var yngre så trode jag också att jag ''älskade'' de killar jag typ var tillsammans med... men om du verkligen lyssnar på ditt hjärta så kommer du märka att du inte älskar honom utan tycker om honom jätte mycket, det är en Stor skilnad.... :)

hur du ska göra?
var ärlig! det kommer man långt med... så länge du är ärlig o säger jag vill att vi ska ha det så o göra så....
prata med honom!
så länge man kan prata med varandra öppet om allt så kommer det vara läng...
om du vill så kan du maila mej på : highheelslady@live.se
kanske bättre?

hoppas att detta har hjälpt lite :)
o lycka till
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fabelis - 21 september 2016 10:53

Ny vlogg uppe 😁 Vlogg vecka 👌🏼 vad tycker ni ?  ...

Av Fabelis - 8 september 2016 22:17

  Ni har väl inte missat min GIVEAWAY som jag har på min andra blogg ?    direkt länk -> http://nouw.com/fabelis/giveaway-september-26806260 ...

Av Fabelis - 15 juli 2016 23:56

Ni har väl inte missat att denna bloggen har stått still HUR LÄNGGE SOM HELLST? Jag har en annan blogg nu och så har jag en omröstning just nu Så in och kolla  http://nouw.com/fabelis ...

Av Fabelis - 26 september 2015 19:41

        tänkte bara tipsa om min tävling på min nya blogg LUSH PRODUKT LIGGER I POTTEN :D Vae med här :        http://mrsmadde.com/2015/09/26/espresso-houselushtavling/ ...

Av Fabelis - 25 mars 2015 20:32

VÄLKOMMEN OCH TÄVLA :D UTSER 3 VINNARE   http://mrsmadde.com/2015/03/25/beauty-box-tavling-3-vinnare/ ...

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards