Fabelis

Direktlänk till inlägg 20 juli 2012

Adjöss Akne!

Av Fabelis - 20 juli 2012 13:00

DET SENASTE INOM AKNE


  • FIMPA
    Enligt dermotologer kan rökare drabbas av en viss typ av akne,
    och det finns studier som visar att 42 % av kvinnloga rökare får
    problem med finnar i vuxen ålder, jämfört med endast 10%
    av ice-rökare

  • STRESSA NER
    Som redan nämnt tror man att stress kan leda till akneutbrott så
    väl som andra kroppsliga problem,
    och det saktar även ner läkeprocessen i huden.
    Så satsa på att stressa ner och ta hand om dig själv
    Kanske bör du se över dina partyvanor?
    Kanske läge att lägga dig en timme tidigare på kvällen?

  • CHILLA MED MJÖLKEN
    Mjölk höjer insulinnivån i blodet, det vet man.
    En spekulation är därför att vår älskade mjölk kan
    bidra till att akne uppstår, och där har vi en potentiell förklaring
    till att vi mjölkdrickare i norden är så aknedrabbade.

  • A SOM I ANTIOXIDANTER
    Antioxidanter har en känd inflammationshämmande effekt och i länder
    där man äter mer antioxidantrik kost ser man mindre akneproblem,
    vilket naturligtvis kan bero på andra farskare tror på.
    Ytterligare en anledning att stoppa i dig mer frukt och grönt!

  • BÄTTRE FETTBALANS
    Ett gäng forskare har föreslagit att en felaktig fettsyrabalans i vår kost
    är orsaken till att vi i väst har betydligt mer finnar än våra kompisar
    i andra delar av världen.
    Ivästvärlden äter vi tjugo gånger mer omega 6 ( kött,mjölk och ost )
    än omega 3 ( fiskfett,oliv-och rapsolja ).
    Prova att minska lite på omega 6-intaget till förmån för mer omega 3.
    Älska fisk och vegatabiliska oljor!

  • MINSKA PÅ SOCKRET
    Socker har också anklagats för att vara en stor bav i finndramat.
    Försök minska på godiset och även på de snabba kolhydraterna.
    Satsa på att äta fullkornsrikt och överdosera intaget av grönsaker.

  • ÖVERTVÄTTA INTE
    Alltför intensiv tvättning kan irritera huden så akne förvärras.
    Vi förstår viljan att rengöra men ta det lugnt och
    använd milda produkter max två gånger om dagen.
    Du bör också återfukta huden ordentligt,annars kan huden börja
    producera mer fett för att kompensera och resultatet
    blir i värsta fall ännu mer akne.
 
 
Lina

Lina

21 juli 2012 19:13

Gillar din blogg väldigt mycket! Jag har mild acne, och har haft sen jag var tonåring, (är nu 27 år) Började röka i 18-årsåldern, och idag är mitt rökstoppsdatum som jag planerat sen ett tag tillbaka. Lyckligtvis läste jag detta inlägg precis nu, och blev ännu mera inspirerad att sluta! Ville bara säga det, ha ha! Tack för en bra blogg! (Föresten, kolla gärna in min om du har tid o lust nån gång!:-))

http://www.fur-elize.bloggplatsen.se

Fabelis

22 juli 2012 08:57

Hej Hej Lina!
Kul att du hittade till mej! :)

Så bra att du slutade röka,kul att du blev mer inspirerad! :D

Håller tummarna för dej nu! DU KLARAR DET!

Önskar dej en fortsatt bra söndag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fabelis - 21 september 2016 10:53

Ny vlogg uppe 😁 Vlogg vecka 👌🏼 vad tycker ni ?  ...

Av Fabelis - 8 september 2016 22:17

  Ni har väl inte missat min GIVEAWAY som jag har på min andra blogg ?    direkt länk -> http://nouw.com/fabelis/giveaway-september-26806260 ...

Av Fabelis - 15 juli 2016 23:56

Ni har väl inte missat att denna bloggen har stått still HUR LÄNGGE SOM HELLST? Jag har en annan blogg nu och så har jag en omröstning just nu Så in och kolla  http://nouw.com/fabelis ...

Av Fabelis - 26 september 2015 19:41

        tänkte bara tipsa om min tävling på min nya blogg LUSH PRODUKT LIGGER I POTTEN :D Vae med här :        http://mrsmadde.com/2015/09/26/espresso-houselushtavling/ ...

Av Fabelis - 25 mars 2015 20:32

VÄLKOMMEN OCH TÄVLA :D UTSER 3 VINNARE   http://mrsmadde.com/2015/03/25/beauty-box-tavling-3-vinnare/ ...

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards