Fabelis

Alla inlägg under maj 2012

Av Fabelis - 16 maj 2012 13:17

dags för frukost havre gryn me banan muums :D 

 
Av Fabelis - 16 maj 2012 12:48

tja :D

sitter vid datorn o kollar runt lite på gamla bilder...

hittade några gamla från när jag var 13-15

såå jäkla söt jag var :P hehe


o ändå så var man inte nöjd med sej själv....

men det e den åldern...


jag minns att jag hade massa människor runt om mej, mina ''vänner''

man trode att vänskapen skulle hålla livet ut,

 bara för att man hade så kul när man gick på stan, shoppa, fika , gick på fest,

 när man var ledsen sa dom alltid att det skulle bli bra,

 när man gjorde fel så fick man alltid höra att det inte var fel,

man fick alltid höra vad man ville, aldrig nått dåligt,

aldrig att det var just jag som hade gjort fel,sagt nått fel osv 


men nu när man är 23 så vet man att det inte e så vänskap funkar...

asså jo, man ska ha kul me sina vänner men man vill ju höra sanningen,

även om sanningen gör ont ibland ( oftast ) så vill man ju veta den....


genom åren har jag mist många människor som jag har hållt nära mitt hjärta...


när jag ligger i sängen på nätterna så känner jag saknad,

saknar när vi kunde sitta o bara '' slappa '', saknar allt skitsnack :P

saknar att känna att man verkligen älskar denna människan med hela sitt hjärta....


helt ärligt så vet jag inte var jag vill komma med detta inlägget...

ibland måste man bara skriva av sej...


        

Av Fabelis - 16 maj 2012 11:13

god morgon mina sötnosar.

har varit ute på promenad me gizmo ( kallt, småregnar solen tittar ut bakom molnen i nån sekund varje fem minuter... alltså tråkigt väder.

har duschat o ringt lite ärenden.

nu ska jag sitta framför datorn o njuta av min förmiddag :P hehe


e inne på members.com kanske klickar hem något :D

nike ska ha 50% rabatt nu klockan 12...

som jag sa innan om de e någon som vill att jag ska skicka inbjudan till er så e de bara att skriva sin mail adress till mej.... då blir man godkänd efter nån timme plus så får du 50 kr att shoppa för
Om du registreara dej själv tar det upp till en vecka att bli godkänd...

på members har dom HELA tiden rabatter...

kläder,skor,accessories, resor, heminredning o ja ALLT man kan tänka sej :P hehe

jag gillar hemsidan som fan, faktiskt...

om du vill ha inbjudan o inte vill att någon ska se din mailadress så kan du skicka den till min mail :   highheelslady@live.se

sedan får jag se vad dagen bjuder på pussar



Av Fabelis - 15 maj 2012 19:24

sitter hos prinsen o ska dricka te me citron o honung muums :)

 
Av Fabelis - 15 maj 2012 18:15

Genom att aktivt och medveter träna din självkänsla blir du starkare och gladare.


3 tecken på att din självkänsla behöver tränas

  • Du känner dej som en bluff som att du inte bore värd dina skolresultat eller ditt jobb
  • Du är nervös och orolig inför alla möjliga aktiviteter,allt från träningspasset till festen och jobbmötet
  • Du är för snäll och ställer få krav eller inga krav på din omgivning.Ofta känner du dej orättvist behandlad eller förbisedd.

SKILJ PÅ SJÄLVKÄNSLA OCH SJÄLVFÖRTROENDE
Blanda inte ihop självkänsla med självförtroende.
Självförtroende är förmågan att tro på dina prestationer, medan självkänsla snarare handlar om att tycka om dej själv.


BLI DIN BÄSTA VÄN

Tillhör du  dem som blir tröstade av bästa vänner när du misslyckas?
ett misstag och du känner dej sämst i värden, trots påminnelser från din bästis om att alla gör fel och misslyckas ibland.
Testa att säga till dej själv istället.
Bli din egen bästa vän ( man var lycklig om du har en bästis och behåll henne också för guds skull! ).
Det kommer boosta din självkänska och du blir mindre beroende av andra för att må bra.


KLIV UR DIN EGEN BUBBLA
Alla gör misstag och alla är lika rädda för att göra dem.
Låt säga att du råkar spilla på dej själv,det händer även den bästa och coolaste.
Men istället för att oroa dej för hur andra reagerar på din eventuella klumpighet,försök inse att ingen ser din såsfläck på tröjan.
De flesta är nämligen så upptagna med att oroa sej för att själva inte spilla att de inte har tid att fundera över dina fläckar.


SKRIV BRABOK
Detta är ingen vanlig dagbok,då dagboken oftast innehåller ältande av negativa tankar,pinsamheter och misslyckande.
En brabok är en bok där du skriver ner allt du är bra på.
Dela in braboken i tre kappitel enligt nedan:

KAPITEL 1
BRA IDAG:
Under den här rubriken listar du tre saker som gårr bra under dagen.
Sedan ska du koppla ihop de positiva sakerna med positiva egenskaper.
Exempel: Lämnade in hemläxan i tid: Ansvarsfull


KAPITEL 2
GLAD FÖR:
När du är klar med att skriva vad du är bra på är det dags att skriva ner vad du är glad över.
Även förmågan att känna glädje är något som går att träna upp.
För dej som har svårt att känna tacksamhet och glädje kan offerkoftan vara ett alternativ.
Alla behöver få tycka synd om sej själva ibland,men inte för länge.
Sätt därför,tillfälligt,på dej offerkoftan och tillåt dej själv att vara lite martyr ett tag.
Ta sedan av den fula koftan och sluta tycka synd om dej själv.


KAPITEL 3
LÄNGTAR EFTER:
Här ska du skriva ner tre saker som du antingen vill ha,få koll på eller något som du vill sluta oroa dej över.
Ett exempel på något som du kan längta efter:
''Jag vill känna tillit till att jag klarar av provet imorr''.
Genom att skriva ner konkreta mål blir du motiverad att uppnå dem.


Av Fabelis - 15 maj 2012 16:30

Din kopis,kollega gör det,snygga modellen lovordar det och kanske har du också blivit fast.
kosttillskoll och hälsokost är en trendindustri som omsätter miljarder.

Är du en hälsokost-Aholic?


  • Tar du fler än två kosttabletter,till exempel vitaminer eller mineraltillskott?
  • Lägger du mer pengar på hälsokost än på riktig mat?
  • Blir du sugen på att prova alla nya preparat du läser om ?
  • Kompenserar du ditt begränsade intag av frukt och grönt med tabletter?
  • Tillbringar du mer tid i hälsokostbutiken än matbutiken?
  • Består din frukost av en grå sörja och fem piller?

GÖR SÅ HÄR:


  • Sluta med ett piller i taget och ersätt med färsk frukt och grönt.
  • Undvik hälsobutiker och bli istället expert på Icas grönsaksdisk.
  • Besök din läkare och ta reda på om du överhuvudtaget lider av brist på viktiga vitaminer och mineraler. Kom ihåg att följa doseringen.                                       

                                                      

                            Att överdosera är aldrig bra,inte ens på hälsosamma vitaminer.

MULTIVITAMINCHOCKEN
Dagsfärsk svensk forskning visar att kvinnor som äter multivitamintabletter minst sju gånger i veckan löper 19 procent större risk att drabbas av bröstcancer än kvinnor som inte äter tabletter.
En möjlig orsak kan vara att multivitaminerna orsakar tätare bröst vilket är en av orsakerna till cancer.
Prata med din doktor om du är orolig.



FETLÖSLIGA VITAMINER
Fettlösliga vitaminer lagras i skillnad från vattenlösliga i kroppen.
På sikt kan de skada dej om du överdoserar.


A-VITAMIN:
Bra för din syn,din hud och dina slemhinnor.
Kan dock orsaka benskörhet och fosterskador i för höga doser.


D-VITAMIN:
Reglerar kalkbalansen i skelett och tänder.
Kan i för höga doser orsaka njurskador.


E-VITAMIN:
Fungerar som antioxidant.
Kan öka risken för hjärt-och kärlsjukdomar samt försämra immunförsvaret i hög dos.



ALOE-BLUFFEN
Har du slukat prodikter med Aloe vera på grund av alla hälsosamma vitaminer och mineraler?
Synd.
Enligt Livsmedelsverkets undersökning innehåller de flesta produkterna mest vatten och obetydliga mängder vitaminer och mineraler, ibland så låga mängder att de knappt upptäcktes.
Köp iställer ett gymkort och investera i en bra vattenflaska.


TÄNK PÅ!


Köp aldrig piller,tabletter eller pulver som inte är godkända i Sverige!
Kom ihåg att läkemedel bara får säljas och köpas på apoteket.
Är du intresserad av naturpreparat?
Besök en större hälsobutik och läs noga vad medlen innehåller-gör din researtch innan du provar.
Köp aldrig någonsin piller på nätet och var rädd om dej:
DIN KROPP OCH HÄLSA ÄR DET VIKTIGASTE DU HAR!!!

Av Fabelis - 15 maj 2012 14:51

såå.. nu har jag varit duktig :P hehe

har städat hemma... medans jag var själv... pappa gick till läkaren o jag hatar att städa när någon e hemma... det blir inte bra... vet inte varför...

 men men nu har jag iallafall gjort de o jag sitter på balkongen igen...

idag ska jag vänta tills mamma kommer hem sedan ska jag träffa prinsen en stund tror jag... vet inte riktigt...

känner inte för att göra nått idag...

har fortfarande lite ont i magen...

men kanske en promenad i pildammsparken eller vid stranden... ?

we'll see...

nu ska jag iallafall in o duscha o sedan ska jag fixa till me mina naglar... :)

pussar

Av Fabelis - 15 maj 2012 13:01

promenad me gizmo... Sommar på väg?

 

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards