Fabelis

Alla inlägg under oktober 2012

Av Fabelis - 8 oktober 2012 10:21

God morgon sötsaker!


Vaknade för ca en halvtimme sedan...

och nu dricker jag kaffe...


Jag kollade min mail och fick en fråga från en tjej som heter Josephin....


Varför bloggar du?

Vill du att din blogg ska bli lika stor som Kissies,blondinbellas & dom andra stor bloggerskorna?


Jag skrev tillbaka och nu tänkte jag att jag ska skriva här mer:)


Nej, jag vill inte att min blogg ska bli lika stor...

Verkligen inte, jag förstår inte hur dom orkar med det... ?

Asså, dom har inget privatliv känns det som,

hela tiden någon som tar bilder på dom,

står om dom i tidningen och så...

Det skulle jag verkligen inte orkat med...


Och så bråkar alla stora bloggerskor/bloggare med varandra...

OCH JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR!?!


Hela tiden någonting, är det bara för att dom ska '' synas '' ?

asså nä, jag förstår inte, tycker bara att dom är barnsliga som håller på så.


Och varför tänker dom inte på att det finns massa små tjejer/killar som läser deras bloggar?

Vissa ser dom som förebilder.

Men istället för att vara ett BRA exempel så håller dom på som små barn....


Och varför jag bloggar?

Jo, för att jag tycker om det,

har haft flera bloggar innan denna men jag har inte tyckt om det lika mycket som nu :)

Därför har denna bloggen bara varit i¨gång i ett år :P


Första bloggen jag hade var år 2007 :P

och jag ångrar mej faktiskt att jag slutade skriva och jag ångrar mej verkligen att jag inte

stannade vid den första.

Utan bytade typ 1 gång i månaden :P

Men men, nu bloggar jag här och jag är super nöjd.

_______________________________________________


Jag sitter som sagt på balkongen och dricker kaffe...

jag ska strax iväg på en promenad/jogging runda

så vi höres senare

Pussar

Av Fabelis - 7 oktober 2012 16:36

Nu ska jag äta min älskade kycklingsoppa muuuuumsigt värre !

Av Fabelis - 7 oktober 2012 14:49

Av Fabelis - 7 oktober 2012 11:32

  *RING, RING ,RING,RING,RING,RING*


Jag: hallå?
Prinsen: GOOOOOOOOOOOOD MOOOORGOOOOOON!!!

Jag : god natt

Så jäkla seg jag var när han väckte mej HAHA

men efter en halvtimmes samtal vaknade jag till lite :P


Nu sitter jag på balkongen och dricker kaffe


 


Idag är det ju söndag så att mamma är i köket och gör middag redan :P

idag är det kyckling soppa :D WiiiHooo!
och sen bryr jag mej inte vad det är mer :P hehe

Mamma har inte gjort kyckling soppa på ett bra tag nu,

så att idag ska jag käka ihjäl mej på den :P haha


Men men

inga andra planer för idag tror jag ..

kanske en promenad eller nått får se...:)


Annars så mår jag sådär...

Ont i huvudet, i halsen, snuvig och AAATTJJOOOOOOOOOOOOOOOOO

ja, jag är förkyld :P


 


men men detta var allt från mej för just nu ,

höres senare

Pussar


Av Fabelis - 6 oktober 2012 18:36

Helt ärligt så är jag inte så glad för plommon...
Men denna pajen är så jäkla god!
Tack mamma :D

Av Fabelis - 6 oktober 2012 17:15

9. Visa intresse för hans intresse
Nu menar jag absolut inte att du ska, bära lagtröja och sjunga
hejaramsor när du egentligen skulle vilja titta på Sex and the city i soffan.
Men om han har en viss passion- fotboll, bandy, trummor, dans
eller vad det nu är-visa intresse för det!
Fejka inte utan erkänn att du inte vet ett skvatt om ämnet ifråga,
men säg att han jättegärna får förklara offside-regeln.

10. Semester i din egen stad
Det är definitivt något sexigt med att bo på hotell och det behöver
inte vara en lyxig svit, huvudsaken att det inte är hemma och
att sängen är så där perfekt hotellbäddad- och att roomservicen finns att tillgå.
Lås in er och njut av frukost på sängen, bubbelbad och varandra.

11. Spela in ett kärleksmeddelande och lämna det i hans Ipod
Prata in ett gulligt meddelande och sno hans mp3-spelare.
Spela in ditt meddelande och göm det bland låtarna i hans spellista.
När han hör din röst medan han är i bilen eller på gymmet kommer han att smälta.

12. Laga mat tillsammans ( och ha picknick )
Tillbringa ett par timmar i köket och laga era  favoriträtter i lättpackad version-
ge er sedan ut i parken och ha picknick!
Få saker är så romantiska som att laga mat ihop.
Regnar det ute så misströsta inte utan avnjut era läckerheter på en filt
i vardagsrummet framför en mysig film.


13. Hitta orginalversionen av hans favoritbok som barn
I ett avsnitt av '' Vänner '' avslöjar Chandler sin förälskelse i Joeys flickvän Kathy
när han hittar boken hon älskade som liten och ger den till henne i födelsedagspresent.
Ta tipset till dig och leta reda på något han har starka barndomsminnen av
-en bok, en skiva, en film - och lägg till ett personligt litet meddelande.
Hans hjärta kommer att bli alldeles varmt.

14. Lämna honom
Ett kärlekstips som, om något, är magiskt är inte att åka på ett dyrt spa tillsammans
eller strö ut hundra rosenblad i sängen.
Nej, det absolut bästa kan ofta vara att få sakna varandra.
Boka alltså in en helg på annat håll lite då och då, och njut av
fantastiskt reunion-sex när ni ses igen.

15. Kom ihåg att du är bra
Något som killar tycker är sexigt är självförtroende.
Alltså : strunta i att paniksläcka lampan innan sex,
bli inte skräckslagen om han ser dig ofixad
och våga tro på att om han säger att du är snygg
så menar han det till hundra procent!


16. Var som du
Mitt bästa tips är helt enkelt att vara dig själv, precis som du är
-Om du vill vara för mån om att bli omtyckt av den du dejtar
kan det leda till att du förlorar personen i fråga.
De flesta killar älskar tjejer som inte måste vara perfekt jämt och ständigt. Så var dig själv, våga stå för dina åsikter även om de är totala motsatsen till hans och
tillåt dig att dyka upp osminkad på er hemmadejt- det är mer uppskattat än du tror.

Av Fabelis - 6 oktober 2012 15:54

Idag tänkte jag prata lite om olika tidsfördriv på nätet.
Kom gärna med tips :)

När jag har tråkigt brukar jag "fönstershoppa" på nätet.
Jag besöker alla sorters sidor och fyller varukorgen med allt jag tycker om.
Sedan godkänner jag aldrig beställningen,
men det ger mig en känsla av att jag faktiskt shoppat.
Tror knappast att jag är ensam om detta ;)

Jag blev tipsad om att göra om bilder i olika roliga fotoredigerare på nätet: bl a befunky.com

Dom har massvis med roliga effekter och bildena blir supersnygga. Man kan även dela dessa på facebook på en
gång eller spara ner dom på datorn.

Sen har vi ju online spel. Jag har testat lite olika saker och det enklaste är nätbingo.

Jag har provspelat gratisversioner på t e x jackpotjoy bingo online.
Det är kanske kul och spännande! Även fast det inte handlar om så mycket pengar.. ;)


 

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards