Fabelis

Alla inlägg under september 2012

Av Fabelis - 12 september 2012 13:41

Som ni kanske har märkt så har jag börjat uppdatera de andra två kategorierna lite bättre nu...

och idag ska jag uppdatera RELATIONER&SEX kategorin...

Idag ska den uppdateras med 15 Sexknep som gör skillnad

Jag hoppas att ni gillar det och lämnar lite synpunkter ?


Av Fabelis - 12 september 2012 13:24

Hur gott ser detta ut :)

Av Fabelis - 12 september 2012 11:48

Hej Hej


Jag måste först säga att jag hade verkligen en dålig dag igår, därför var uppdateringen dålig...

Men idag är det lite bättre....
Så att uppdateringen kommer nog vara bra idag...


Jag vaknade för x-antal timmar sedan...

Varit ute på promenad ( kan inte jogga för att jag har blivit förkyld... )

Och alla vet väl att det inte är bra att jogga o.s.v när man är det ... eller ?:P


Alla har väl hört det från sin gympalärare ? :P hehe


Men men jag har varit ute på promenad, varit på ett ärrende och nu är jag hemma :)
dricker kaffe på balkongen och njuter av en munk :D hehe
Inte den vanliga svenska utan en POLSK :D
Dom är mycket godare ( tycker jag )

( ladda upp en bild sen så att ni får se hur smaskig den är :P )


Idag har jag inga större planer...
ska bara vara hemma och vänta på ett telefonsamtal....
VIKTIGT samtal....


och på kvällen ska jag kanske ut och cykla med Artur... hoppas att Ania följer med :)


Känns bra att jag har kommit närmare min bror.... och hans fru...

Jag har ju bara en bror, inga andra syskon...


Det är viktigt att ha sin familj nära, det är det viktigaste av allt i hela världen ( enligt mej )
För att om inte din familj älskar dej, hjälper dej, stöttar dej  o.s.v
VEM SKA GÖRA DET DÅ?


Visst, kompisar, men det är inte alls samma sak...
Familjen är viktigast! så är det bara!




 

...

Av Fabelis - 11 september 2012 16:34

Jag har en deppig dag idag...
Orkar ingenting,vill ingenting.
Ont i hela kroppen ...

Ligger i sängen och tittar på tv...
Uppdaterar mer imorgon
Pussar

Av Fabelis - 11 september 2012 12:17

såå nu är jag på väg hem... Vilket väder ooh regn,regn och ännu mer regn 

 
Av Fabelis - 11 september 2012 08:24

God morgon
Sitter på balkongen, lagom trött...

Kom ut på balkongen för kanske 10 minuter sedan...
Och mitt kaffe är redan kallt...
Vilket väder vi har här idag...

Men det är väl på tiden... Vi är inne i september nu.

Helt ärligt så tycker jag inte om när det helt plötsligt blir höst,vinter,vår...

Jag gillar när vädret ändras lite,lite, sakta,sakta.
Så att kroppen kan typ vänja sig...
Så att man inte helt plötsligt är förkyld..
Men men nog om vädret hehe

Blev ingen cykel runda igår med Artur... Det började regna...så vi skippade de.

Jag ska snart iväg med pappa,
Till sjukhuset,
Sedan ska vi iväg och handla lite och sen hem.

Jag kommer uppdatera när jag är hemma :)

Pussar

Av Fabelis - 10 september 2012 19:16

Hej hej
Jag sitter i min sköna säng och tittar på två och en halv män ...
Som går på kanal 5
? Första gången jag ser att dom spelar upp det där...
Annars brukar den alltid vara på tv 3 eller tv 6 ALDRIG PÅ KANAL 5
Men men sak samma hehe samma serie:p
Jag väntar på att min bror Artur ska plugga klart sedan ska vi ta en cykel runda:) kanske Ania följer med ?:)

Men men nu ska jag iallafall titta och mumsa på popcorn :)
Pussar

Av Fabelis - 10 september 2012 17:00

Psykologer har gjort en grym upptäckt :
Din hjärna kan träna sig till att trolla fram mer kreativa lösningar när du drömmer än mär du är vaken.

Så här gör du :


Påminn dig själv om ditt problem strax innan du ska krypa ner.
-När du tänker på något precis innan du ska sova är det mer troligt att du drömmer om det.
Ju mer du funderar på det, desto mer specifik lösning kan du komma fram till.
Skriv även ner det.
Forskare visar nämligen att skrivande hjälper att cementera en idé till din hjärna.

Ha mobilen eller ett anteckningsblock på nattduksbordet så att du snabbt kan spela in eller skriva ner det du

drömt om när du vaknar.
-Drömmar minns man bara flyktigt, så se till att skriva ner specifika viktiga detaljer du minns från drömmen:
Ord du sa,idéer du la fram, kroppsspråk du använde...
Ju mer exakta dina anteckningar är,
desto lättare blir det att komma ihåg hela lösningen du drömt om.

Ligg kvar i sängen på morgonen och gå igenom vad du kommer ihåg av drömmen och det du skrev ner.
Så fort du går upp och gör saker blir din hjärna ockuperad med annan information som lätt överskuggar din lösning.
Sedan kan du behöva justera din lösning lite.
Den del av hjärnan som reglerar sociala normer är nämligen avstängd när du drömmer

Presentation


Heter Magdalena men kallas för Madde.
Är 24 år och bor i Malmö.
I min blogg skriver jag om min vardag, om sex & relationer och om allt för att göra dej säkrare,gladare och snyggare.

Blogstart.se

har du nått du undrar eller kanske har du nått att säga? skriv till mej på:  highheelslady@live.se

26 besvarade frågor

Translate my blog into your own language

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

vill DU ha fler läsare?

tråkigt? kika in någons blogg

RSS

något för dej?

Loading

Blogglistan

Blogglista.se

Ovido - Quiz & Flashcards